Om het spel te spelen heb je het volgende nodig:
Elke ronde begint met het klaarleggen van het spel.
De dobbelsteen wordt gegooid en op de ronde informatie poster is precies te zien wat de speler moet doen. Als deze taak is uitgevoerd mag de volgende speler dobbelen!
Pakken: De speler bepaalt (tenzij iemand een joker inzet)
Geven: De speler bepaalt aan wie hij wat geeft
Verwisselen: De speler bepaalt wat er moet worden verwisseld
Kiezen: De speler kiest iemand » deze persoon bepaalt
Ruilen: Beide partijen bepalen zelf (maar overleg is mogelijk)
Voor grotere groepen kan het leuker zijn om ook de opdrachten van de vorige rondes in het stapeltje met opdrachten te laten zitten. Kaartjes van ronde 1-2 en 2-3 en 3-4 kun je goed combineren.
Als je het spel gaat spelen met de 9 unieke dobbelstenen en de 4de extra ronde dan zijn dit de extra spelregels:
Bij dit spel zitten geen ronde posters meer, dus die hoef je niet meer te printen en op te hangen.
Gooi alle dobbelstenen (op bijv. een dienblad) en kijk altijd eerst naar de opdracht-dobbelsteen. Hierop is precies te zien wat de speler moet doen.
Ronde 1: Als alle cadeau's van tafel zijn
Ronde 2: Als alle gedichten/hints zijn voorgelezen
Ronde 3: Als alle cadeau's zijn uitgepakt
Ronde 4: Zet een timer en het spel is afgelopen als het alarm gaat
Als er een gekleurde dobbelsteen met een ? in de opdracht staat, dan telt ook het aantal ogen mee dat je met die dobbelsteen hebt gegooid.
Als er een grijs poppetje in de opdracht staat dan zie je op de (3de) dobbelsteen voor wie de opdracht geldt! De cadeau's die moeten worden gepakt of weggegeven komen/gaan dan naar de persoon op deze dobbelsteen.